Det är vi som är Bra Assistans i Örebro AB

Bra Assistans i Örebro AB startades upp år 2004 och är ett etablerat assistansföretag med rötterna inom personlig assistans. Huvudkontoret för Bra Assistans i Örebro AB finns beläget i Örebro.

Hela vår organisation är grundad på att öka kundens livskvalité. Med våra praktiska erfarenheter och våra teoretiska kunskaper så erbjuder vårt företag en helhetslösning inom personlig assistans.

Vi arbetar utifrån våra kunders hjälpbehov och förväntningar och våra kunder får avgörandet i alla frågor som rör assistansen utformning.

Tillståndskrav från Socialstyrelsen fr o m 1 januri 2011.
Vi har tillstånd av Socialstyrelsen att anordna och samordna din personliga assistans.

Vi på Bra Assistans i Örebro är det assistansbolaget som erbjuder den mest kostnadseffektiva servicen, allt för att våra kunder skall ha friheten att leva ett så snarlikt liv som det liv de hade levt om de inte varit funktionshindrade. Detta gör vi med hjälp av kunnig och motiverad personal som inte ser assistansyrket som ett genomgångsyrke och där vi som arbetsgivare ger våra assistenter de bästa förutsättningarna för att lyckas i sitt arbete.

Vi utformar all assistans individuellt med hjälp av en handlingsplan, allt för att säkerställa att du får den hjälp du behöver och dina önskemål inte bara blir tomma ord utan också en verklighet.

Arbetsgivarföreningen KFO
Bra Assistans i Örebro AB är anslutna till Arbetsgivarföreningen KFO som är Sveriges största fristående arbetsgivarorganisation. Att KFO är en stabil arbetsgivarorganisation betyder trygghet för dig som medlem. Vi har inte bara framgångsrikt hjälpt svenska arbetsgivare sedan starten 1943. Vi fortsätter att växa genom en stark tillströmning av nya medlemmar.

Vi som arbetar på Bra Assistans
På kontoret arbetar VD, Kundansvarig, Administrationsansvarig, kontorsassistent och en leg. psykoterapeut. Vi har samlat en stor kunskap och kompetens i både utbildning och erfarenhet vad det gäller att bedriva personlig assistans, juridik, personalpolitik, företagsadministration och att arbeta som personlig assistent.

Vi har akademisk utbildning inom juridik, social omsorg och kognitiv beteendeterapi (KBT). Dessutom har vi alla egna personliga erfarenheter av olika typer av funktionsnedsättningar och personlig assistans, både egna och i familjen. Vi har också ett antal fantastiska personliga assistenter anställda, alla med sina egna specifika kompetenser för att matcha just den kund eller brukare de arbetar hos.

Edin Hocanin

Verksamhetsansvarig
edin@bra-assistans.se

Louise Fallgren

Kund- & administrationsansvarig
louise.fallgren@bra-assistans.se

Suzanne Eneflod

Petri Mykkänen

Senior advisor/ Leg Psykoterapeut
petri.mykkanen@bra-assistans.se

Fredrik Björkström

Marknadsföring, webb
fredrik@bra-assistans.se

Tina Sunderman

Regionsansvarig Västmanland
tina.sunderman@bra-assistans.se

Mikael Fredriksson

Regionansvarig Göteborg
mikael.fredriksson@bra-assistans.se